Drömmar om våren!

Har nu på förmiddagen suttit i dörröppningen med ansiktet mot vårsolen och känt värmen sprida sig i både kropp och själ.
Smältvattnet droppar, fåglar och dagisbarn väsnans ikapp för att överrösta traktorerna. Alla har bråttom, bråttom, bråttom. Tänk om det blir vinter igen istället för sommar? Det enda som är säkert är att precis just nu är det vår!

Förra våren började jag lite tidigare...

Jag funderar över om vildkaprifolen kan ha överlevt denna vargavinter i sin alldeles för lilla kruka i hörnet av balkongen, och på vilka andra odlingar som ska förberedas.

Rosenbönor är givet, det var förra årets största hit, såväl bokstavligt som bildligt.
Något som glatt växer flera decimeter om dagen, trivs i kruka, förvandlar en blåsig norrländsk balkong till en insynsskyddad djungel, har vackra blommor som drar till sig humlor, och dessutom ger god mat i mängder… hur kan man inte älska det?

REGIA Cotton 4-trådig, Färg 172

Drömmen om vår och späda ljusgröna skott ledde f ö till ett spontaninköp i förrgår. Jag tittade in på Hemflit  och upptäckte att de hade lagerrensningsrea! Hur skulle jag ha stått emot denna underbara färg, mitt emellan en piggelinglass och ett nyutsprunget björklöv, och för endast 20kr/50g?  Dessutom kan det vara intressant att testa ett sockgarn i bomull. Frågan är bara om jag ska göra ett par Kai-mei eller ett till par Country Girl Socks när jag inte längre har stick-stopp.

4 thoughts on “Drömmar om våren!

  1. Nummer 2, helt klart! Jättefint mönster. När jag någon gång vågar mig på att sticka sockor igen ska det bli något liknande:)

Kommentera

