Tråkpyssel

Nutkin Sock - almost finished.Finns det alls någon fördel med att inte kunna vara så rörlig nu under långhelgerna, så är det att man hinner göra färdigt en hel del uppskjutet tråkpyssel. Jag har laddat upp bilder på flickr, fyllt i ett gäng gamla stickprojekt på Ravelry.com, städat ett skrotskåp i lagom sitthöjd, samt nästan stickat klart mina Nutkin Socks.

Det är egentligen ett roligt och supersnabbt mönster att sticka, motviljan mot att göra klart dem hade helt och hållet med garnets mönstring att göra. Jag tyckte att det bara blev fulare och fulare ju mer ytan växte.

Nu är det bara att sy ihop med maskstygn och sen fästa alla trådar.

Maskstygn är förresten ett ord jag nyss lärt mig, och då har jag haft den här hobbyn i flera års tid och kan minst tre synonymer på engelska för samma sak : grafting, weaving, och Kitchener Stitch.
Det är tydligt att jag oftast läser stickbeskrivningar på engelska🙂 .

Här är förresten en riktigt bra instruktionsfilm för hur man syr ihop en strumptå med maskstygn:

2 thoughts on “Tråkpyssel

    • Det bästa med den här filmen är att hon tar det så långsamt så jag hinner sy i samma takt som henne, men jag har faktiskt lärt mig göra t o m början helt själv nu.🙂

Kommentera

