Fredagsmys för en strumpstickare

Ingredienser för en perfekt ledig dag inomhus

Jag har en nästan ledig fredag, bara lite saker som ska bokas upp via telefon, och en överansträngd fot att pyssla om… och så har böckerna kommit! Vilken perfekt timing!
Sock innovation av Cookie A (som jag länge önskat mig) säljs just nu på 26% rea  på annars redan billiga  The Book Depository …och så fick Favourite Socks från Interweave Knits också följa med i beställningen. Även om frakten är gratis så sitter det hårt i mig att man ska ”passa på” när man ändå skickar efter någonting. En rolig sak med internetbutiker är förresten att om man bor i Norrland är frakten oftast snabbare och inte sällan billigare från utlandet än om allt sköts inrikes.

Nu ska jag krypa upp i vilfåtöljen och läsa, varvat med att lyssna på Spanarna och sticka färdigt silkesockarna så jag blir fri att starta nya projekt. Jag har förra veckans spaningar olyssnade, och 15.03 sänds/släpps denna veckas… min favoritradio att sticka till!

Kommentera

