Kreativ kortslutning

Modifierade Little Child's Socks i Regia Silk

Ja, silkesockarna är färdiga och använda – hur mjuka och lena som helst!
Tvätten skrämde mig rejält, då de såg rent angora-lurviga ut ett tag, men de tog sig ut på andra sidan lika blanka och täta och tighta som innan… puh!

Nu har jag lyxproblemet att ha för mycket material, mönster och inspiration för nya projekt.
Det står bara still, jag vet inte vad jag vill och klarar inte av att välja nånting… jag blir nästan ledsen och apatisk av sånt.

 

 

 

Lyxproblem 1 :

Mina nyköpta fantastiska böcker, det finns minst 3 mönster i varje som jag skulle ha satt igång med på sekunden om det bara varit det… dessutom har Stickamera lanserat första gratismönstret för Sockklubben 2011 och det råkar vara helt i min smak, och jag hade aldrig hittat det själv … dessutom kom Knitty ut med ett nytt nr för bara någon dag sen, och där finns också ett fint gratis sockmönster som jag föll för.

Lyxproblem 2:

Jag har inventerat stashen av sockgarner här hemma, och dessutom shoppat på mig några fler fina glada färger när jag ändå haltade runt stan i snömodden sist. (en sån här vinter bevisar att man alltid ska ha ett lager konservmat, stearinljus och garn hemma – vem vet hur länge man kan bli sittandes inne?) Jag har m a o gott om valmöjligheter när det gäller material också.
Det enda som håller mig tillbaka är m a o bristande beslutsförmåga.

Tillfällig fix:

Igår lyckades jag skjuta upp problemet genom att improvisera fram ett par tofflor (mest som skaftlösa raggsockar om jag ska vara ärlig)av restgarner till min sambo… men det tog bara en dag. Vad gör jag nu?

Improviserat restgarnsprojekt av ca 50g grönmelerat och 30g svart Järbo Raggi.

 

2 thoughts on “Kreativ kortslutning

Kommentera

