Tussilagogult är vad jag behöver just nu.

Seed Stitch Sock in progress.

Garn är lite av färgterapi, och en knallgul stickning känns bra så här mitt i vintern.

Det ska bli ett par Seed Stitch Socks, januari månads föreslag från Stickameras sockklubb.
Garnet är Opal Uni och jag stickar på 2 mm stickor för att mönstret är upplagt på 72m och jag vill ha dem ganska tighta.

Det är svårt att fota i lampljus och att försöka återge färger korrekt är alltid en chansning, ni får helt enkelt tro mig när jag säger att garnet har samma färg som tussilago!

5 thoughts on “Tussilagogult är vad jag behöver just nu.

Kommentera

