Kameravantar och kommentarer från mig.

Drops Delight 04

Detta ska bli kamera-vantar till min sambo, en present av det slag som lovas bort på födelsedagen för att tillverkas i efterhand.
Och den här gången ska det inte ta mig två år att leverera!!!

Däremot gör jag inte många knop just idag, det är efterverkningarna av gårdagens tester och påfrestningar, utan surfar mest runt på andra bloggar och övar mig i att kommentera. Från att ha varit en flitig men anonym läsare har jag börjat lämna spår för att bekräfta att jag läst på riktigt och inte bara tittat lite.

Att starta en egen blogg har fått mig att se saker ur ett annat perspektiv. Bl a har jag insett hur lite man räknas när man prenumererar via aktiva bokmärken i firefox (Brief heter tillägget, jättesmidigt för läsaren men dåligt ur bekräftelsesynpunkt för bloggaren) och här i wordpress.com där javascript är förbjudna blir statistiken riktigt knapphändig.
Fortfarande är jag mest förundrad över att människor jag inte känner läser här, jag har t o m 3 okända prenumeranter på bloglovin!, men utöver det vet jag inte hur många unika besökare jag har eller om ni faktiskt stannar och läser något eller om ni raskt skyndar vidare med en gammal skolslöjdsångest flåsande i ryggen.

Därför jobbar jag på att bli duktigare på att själv bjuda på kommentarer på det jag läser. Inte för att lura folk att följa mig tillbaka hit, sockar och stickning är ett ganska smalt område som mest tilltalar de redan frälsta och jag har inga ekonomiska ambitioner med min blogg, utan för att jag uppskattar en massa olika ämnen förutom garn och hantverk… och för att det är så lätt när jag redan är inloggad här.
Jag visste nog inte ens innan jag startade bloggen att jag kunde ha använt vilken gmail eller yahoo som helst för att logga in på Open-ID och kommentera. Jag har mycket att ta igen, och mycket mer att lära mig om bloggvärlden!

9 thoughts on “Kameravantar och kommentarer från mig.

  1. Jag erkänner mig skyldig till att vara en av följarna på bloglovin. Tycker att du har en trevlig blogg och vill ju inte missa något, även om jag är kass på att kommentera. (jag jobbar på att bli bättre på det)

  2. Smart idé med kameravantar, skulle säkert funka som datavantar för frusna fingrar också!
    Såklart man ska återanvända när det går, har tom använt folielocket till en creme fraiche burk! =)
    Kram Elenor

    • Vill du att jag stickar ett par till dig senare, eller vill du ha mönstret och sticka själv?
      De går fort att göra och jag håller på att skriva ett superpedagogiskt mönster.
      Jag stickar ofta efter eget huvud men det här är första gången jag ger mig på att skriva ner något som vem som helst skulle kunna förstå och följa.

      Det är inte helt enkelt, jag är rädd att jag är förolämpande övertydlig!😀
      Bilder kommer på bloggen senast tisdag.

  3. Å – ett superpedagogiskt mönster till ”kameravantar” låter underbart! Vill du dela med dig skulle jag bli glad!

    Har en massa påbörjade projekt men oftast blir de tyvärr liggande… Tycker du skriver roligt och har lagt till din blogg bland favoriterna.

  4. Jag hör nog inte riktigt till din målgrupp är jag rädd… Är vaansinnigt avundsjuk på alla ni som kan sticka såna jättefina saker men lider av medfödd sticklexi (?).
    Hittade hit för att du kommenterade min andra (superhemliga) blogg tidigare och ville bara säga hej för att du verkar vara så trevlig🙂
    Hälsningar Hand in glove

Kommentera

