Stick-stopp? Jo, tjena!

Halvvante med falska flätor i skarp sol.

Kunde inte hålla mig så länge. Jag hade ju en massa planer för varianter på halvvantarna, som Delight-garnet sköt på framtiden, och de vill fortfarande ut. Denna gång stickar jag i Drops Fabel som ska ha  samma stickfasthet som Drops Delight.
Det här är ett jämnare och slätare garn som visar maskorna tydligt, stickningen är elastisk och det är lätt och roligt att göra texturmönster. Det kommer att bli minst ett par med äkta flätor också!

Dessutom har jag ju två personer kvar från facebook-utmaningen att skicka till.
Tror ni det fortfarande är kallt nog för halvvantar i Trondheim?

11 thoughts on “Stick-stopp? Jo, tjena!

  1. Till de mindre korgarna har det gått åt två t-shirts. Den större leksakskorgen jag virkade imorse innehåller: 4 linnen och 4 t-shirts i vuxenstorlek 40-42 ca. Jag har ingen bra våg, men min lite halvusla hushållsvåg påstår att leksakskorgen väger mellan 600 och 700 g. 🙂

  2. Halvvantar fungerar väl långt in på våren, om man är ute tidigt om morgonen eller sent på kvällen 🙂

    Tack för boktipset förresten! Måste verkligen masa mig till biblioteket snart!

    • Sant, nu känns det bättre att skicka iväg dem imorgon. 🙂
      Jag tycker jättemycket om Robin Hobbs böcker, och jag har med intresse läst din bokutmaning och hållit med om nästan allt…

  3. Det är fortfarande kallt nog för halvvantar i _Portugal_!

    Det där med att virka korgar av gamla t-shirts är något jag vill lägga till min lista.

    • Här kom ett tjockt lager ny snö i natt och vädeprognoserna hotar med tvåsiffriga minusgrader igen nästa vecka. Jag har inte längre en övertro till våren! 😉

      Vresiga mamman gör jättefina korgar på löpande band just nu, och jag blir sugen att prova själv. Jag har försökt att virka korgar av snöre tidigare, men det var för fysiskt tungt för mig.

  4. Ping: Vårliga strumpor och mönsterböcker. « Socktrollet

Kommentera

