Mitt hemliga vapen

Det har varit en rolig helg, med många vänner och mycket sittande på en stol –  Tre matcher Power Grid och en omgång klassisk Plump igår, och bokcirkel idag. För att hålla min redan sönderstressade hjärna någorlunda fokuserad startade jag ännu ett par halvvantar.
En enkel liten stickning brukar vara mitt hemliga vapen för att vinna den typen av brädspel som Power Grid, men den här helgen var det mer ett trick för att förbli närvarande i stunden.
Speldagen var planerad sedan länge och mycket efterlängtad, vi är i en svår ålder när det gäller  att ha fri fritid samtidigt som varandra.🙂

Variant med ugglor och garnet är Fabel, det var inte tänkt som ett tema...

Halvvantarna skulle jag nog kunna sticka i sömnen vid det här laget, förutom den lilla biten med ugglor som jag ville ha med den här gången.
Jag har medvetet gjort ena ugglan kortare än den andra, men jag tror skillnaden blev lite för liten. Det är inte tydligt att det är gjort med flit, utan hela vanten ser snarare lite skev ut.
Trots det har jag bestämt mig för att inte repa upp utan väljer att tro att det kommer att se bättre ut när allt är klart. Min lilla hand i en herrvante gör ingen som helst idé om hur tyget kommer att dra sig, och sambon är inte tillgänglig som handmodell för tillfället…

3 thoughts on “Mitt hemliga vapen

  1. Det var helt klart en trevlig speldag och tack för igår! =)
    Missade att du hade ugglor på dem, får kika närmare en annan dag! =)
    Kram Elenor

Kommentera

