Materielvård

Bambustickor - bättre nu än när de var nya!

Det tog inte lång stund att fila till spetsarna till en vinkel jag trivs bättre med. Nagelfilar kan användas till mycket.🙂
Sen ville jag snabbt få tillbaka den glatta polerade ytan som bambustickor får av flitig användning och fettet från ullgarn och händer, så jag smorde in dem i tre droppar kokosfett. Det sögs rätt in i bambun och gav inte bara den perfekta finish jag var ute efter utan jag tror faktiskt stickorna blev en hel del rakare också.
Kokosfett kan användas till mycket!🙂

One thought on “Materielvård

Kommentera

