Nu ler garngudarna mot mig igen!

Det blir raskt UFO-varning på en stickning när det av någon anledning innebär för mycket krångel att riva upp och göra om. Sunshine Socks låg illa till när jag upptäckte ett fel fem varv tillbaka, och felet dessutom betedde sig som en knut när jag väl nådde det. Ju mer jag pillade ju mer spred sig kaoset över flera varv och åt sidorna. Grr…
Till slut klippte jag av garnet och började om från början på den sockan. Jag stickar ju på båda samtidigt (dubbla uppsättningar strumpstickor och nystan) och tack och lov var detta den stickning som låg lite efter den andra.
Nu återstår bara att blöta och sträcka det upprivna garnet för att rädda så mycket som går, det kan behövas i tån.

Ett ordentligt handnystat nystan blev det också...

Nu när jag kommit igång igen ler garngudarna mot mig, medan jag repade upp och försökte härva ihop det krulliga garnet landade en avi på hallmattan.
Mitt paket från Jimmy Beans Wool väntar på posten!
Leveransen gick mycket fortare än jag vågat hoppas på, och jag vill så klart hämta det med en gång men huvudvärken tillåter inte att jag ger mig ut i trafiken idag… men imorgon, då minsann!

Kommentera

