Amerikapaket

Det skickades den 20/3, anlände till Arlanda 1/4 och jag fick avi 4/4, oväntat snabbt för den absolut billigaste frakten med USPS First Class International. Så vad var det i paketet?

Som ett smycke, blåmetallic även om det inte syns så bra på fotot.

Först och främst Debras Gardens Needle Gauge Pendant, så vacker att mitt habegär inte kunde hejdas och den största motivationen till beställning från utomlandet. Den är gjord av ytoxiderad  aluminium med laserskurna hål för att mäta stickor i storlekar lämpliga för strumpor och spets.  Det är det enda stickmått  jag sett som mäter under 2 mm, och det gör det med intervall om 0,25mm från minsta storleken 0,75mm till största på 4mm.
Den finns i flera utföranden, men jag ville ha den för de tunnaste stickorna och så klart en som mäter i millimeter och inte bara anger de vansinniga amerikanska storlekarna.
Jimmy Beans Wool hade några i lager och till ett relativt bra pris, och när jag ändå beställde därifrån passade jag på att köpa garn, framförallt från Lornas Laces. Deras Shepherd Sock är mitt favoritgarn när jag kan komma över de nästan enfärgade härvorna. Den här gången blev det en ofärgad härva för egenhändig infärgning i en ännu abstrakt framtid.
Lornas Laces Shepherd Sock 100g och dito Sport 50g, Cascade Sport 50gOch så hade jag turen att att de hade Noro Kureyon Sock på utförsäljning, tydligen utgående sortiment och inte många nystan eller färger kvar, men jag tror att det här ska räcka till en lagom stor trekantig sjal så småningom.

Fotat från kortändan så man ser alla färger...

Noro Kureyon Sock, färg 221, 100g

För att allting är billigt i dollar just nu, och frakten och svenska postens avgifter ändå skulle kosta, så högg jag en tidning också. Jag är ganska besviken på den, och mer glad åt att Knitty.com lär ha kommit ut med ett nytt nummer idag. Däremot kan jag inte ladda Knitty ikväll utan får tåla mig tills imorgon när den kanske är mindre traffikerad. Knitscene får duga ikväll.

Stickmåttet kom i en liten påse, precis som ett smycke...

2 thoughts on “Amerikapaket

  1. Ping: Beroendeframkallande « Socktrollet

Kommentera

