Möbius FO

Som jag hela tiden tänkt bära den

Som jag sett andra (längre? kurvigare?) människor lyckas bära upp dylika ting..

Somrigt utseende vet jag just inte om den fick, men bevisat varm och gosig är den när man är ute i den våriga snålblåsten och byter lampa i bilen.

Tyvärr råkade jag fastna med blixtlåset i den när jag kom hem och skulle ta av jackan.
En lång ögla av garn drogs ut mitt i sjalen, och jag lyckades inte sträcka tyget så att den drogs in av sig själv igen.

Det här är den stora nackdelen med lösstickat och spetsigt, och därför skyndar jag mig att fota lite nu innan jag hinner förstöra den värre…
Mången sjal genom åren har åkt på bestående men under liknande misshandel från min sida.

Kanske kan det komma bättre bilder senare, kanske inte…

Förresten, vad krävs det av en för att klä i /lyckas bära upp långa halsband, långa vävda scarfar  i stora loopar, eller  t ex en möbius som får hänga?
Lång rygg? Lång helt och hållet? Stor byst? Ingen byst alls? Breda axlar? Tio små osynliga säkerhetsnålar? Pokeransikte?

2 thoughts on “Möbius FO

  1. snygg den blev! jag brukar para långa/många halsband med ganska djupt v-ringat, intalar mig själv att det drar bort fokus från själva urringningen och istället drar det till halsbanden. det plus rätt attityd!🙂

Kommentera

