Hej igen!

Knepigt fotoljus, men jag klagar inte på solsken!

Jag har inte tröttnat på vare sig blogg eller stickning, jag lovar!
Det har bara varit så mycket annat i livet att administrera, många möten, och mycket trassel med tekniken…
Telefonen behövde bytas ut, ny köpas, reklameras, ersättas av en ny, med många turer. Nu har jag iaf äntligen en som både ger ljud ifrån sig varje gång någon ringer eller SMS:ar mig, och som jag dessutom kan låsa upp knapplåset för att svara i – alla dessa funktioner i samma apparat!
Det känns mycket bra med tanke på att jag kanske eventuellt kan tänkas få en arbetsintervju nästa vecka. Jag vill ha intervjun för jag vill ha själva jobbet, men jag vill/kan inte jobba just de tider som det passar dem och det vet de redan… därav alla tveksamheter.
Dessutom har bilen klarat besiktningen och fått på sig lagliga däck, vi har haft övernattningsgäster och jag har planterat om alla tomatplantor två gånger, uppdaterat diverse programvaror i datorn och slutat få nervsammanbrott över webbläsaren.
Nu återstår bara att hitta/beställa ett nytt bankkort istället för det jag bär runt på där bäst-före-datumet uppenbarligen gått ut. Kontanterna har sinat för länge sedan…

Det har med andra ord inte blivit mycket stickat, men de gröna sockarna har fått hälar och känns roliga igen.
Jag har också köpt garn som ska räcka till en kofta om jag vågar mig på ett sådant projekt. Passade på nu när Garnstudio har 30% rea på sina garner hos alla återförsäljare. Tips!😉

Kommentera

