Balans

Det är märkligt det där med sjukskrivning, hur mycket mer kraft och ork som går åt till det jämfört med att jobba.
Alla läkarundersökningar, möten med handläggare på Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, och alla konsultföretag de två köper in för att göra det praktiska jobbet. Min kropp behöver rutiner och en jämn fördelning av aktivitet och vila, sådana här perioder knäcker mig alltid. Möten bokas in och bokas om med kort varsel, och läkartider ska man ju vara glad om man får överhuvudtaget.
I år trodde jag att det skulle vara lättare rent fysiskt men det blev tvärtom helt tvärtom.

Nu har jag emellertid fått vara ifred och jobba en månad och börjar känna mig någorlunda som folk igen. Hoppas att jag får fortsätta så här, då kan jag faktiskt ha ett liv.

Sticka har jag inte orkat göra så mycket heller. Bara lite på arbetstid🙂
Mina nya arbetsuppgifter inbegriper nämligen några timmar varje fredag när jag bara behöver vara fysiskt närvarande och tillhands att svara på frågor och lösa problem (högst sporadiskt förekommande) i en lokal som ännu inte är nätverksansluten.
Jag kan m a o inte använda arbetsdatorn, utan får läsa romaner eller göra vad jag vill i väntan på Quests.

Jag gissar att en utökning av nätverket bara är en eller två veckor bort nu, men hittills har jag ägnat tiden åt att leta fram en inställning på min ergonomiska kontorsstol som gör att jag kan sticka i den och sedan  hunnit ca 2 dm på en kofta i Karisma, garn och mönster från Garnstudio.

One thought on “Balans

  1. ja man har förstått att det tar mkt energi att vara sjukskriven eller att få bli det… tråkigt att det ska vara så😦 hoppas koftan går bra!

Kommentera

