Long time no see…

Det har varit lite bloggande ett tag, mycket för att det har varit förfärligt lite stickande och annat pysslande  under den här perioden.
Istället har jag haft väldigt mycket ”liv”… på gott och ont.
Många saker jag önskat mig i hela mitt vuxna liv har plötsligt och oväntat slagit in, samtidigt som annat jag tagit för givet och byggt min trygghet på har tagits ifrån mig. När det väl rör på sig så blir det både mycket och fort och när man är van vid stagnation är det svårt att hänga med i svängarna.🙂

Kreativiteten har gått åt till mentala ad-hoc-lösningar istället för hantverk, och det enda jag kan visa upp är några halvhjärtade UFOn som t ex denna början till en grå kofta, början på ett par lila halvvantar till mig själv, och ett par blå strumpskaft som jag faktiskt ämnar fortsätta på…

 

Nu när jag ser all denna mudd- och slätstickning inser jag att lite spännande spets att varva med kanske vore räddningen...

Kommentera

