Skönheten i garn och stickor…

Även om min fotointresserade man hjälper till då och då med illustrationer till min blogg, så är hans så mycket bättre när det kommer till fotografier… och idag är det stickningstema på Powered by Porridge!
Jag är bortskämd som får bo med någon som inte bara accepterar mina garnkorgar och stickprylar som dräller överallt, utan t o m uppskattar dem som förskönande inredning i hemmet.🙂

En gång bad ha t o m om att få gå igenom min stash på jakt efter material till ett stilleben! Behöver jag säga att jag hade en mycket mysig lördag när vi öppnade lådor och välte ut korgar och spred ut nystan och härvor över hela vardagsrummet (och halva hallen)?
Resultatet kan du se här. Det är roligt när hushållets hobbies går att kombinera…

2 thoughts on “Skönheten i garn och stickor…

  1. Gillade verkligen din mans foton på din pysselinredning🙂 Härligt att det uppskattas av honom. Kikat igenom lite här, du är duktig på stickorna. Själv virkar jag mest.

    Garnerna ja… Visst var det kanonbilligt. Trodde inte mina ögon när jag fick se allt garn. Vet faktiskt inte hur det kunde vara så billigt, det var en äldre dam som sålde av allt för att hon har slutat med handarbete pga opererad pacemaker.

    Jag behövde en hel del garn nu för allt jag hade hemma har jag gjort åt, mest till sticka för livet där de har sålt halsdukar för barncancerfonden.

    Kul med denna bloggen.. Skall genast kika vidare härinne🙂
    Ha en fin Måndag!

Kommentera

