2012

På årets sista dag vill jag sammanfatta mitt dryga år av frånvaro på stickningsfronten och Socktrollet-bloggen.

Istället för att sticka och blogga har jag hunnit med att gifta mig, vara gravid, få och förlora ett jobb jag verkligen trivdes på, föda ett barn, inom bara några månader förlora flera anhöriga, resa land och rike runt på begravningar med bebisen i famnen, samt flytta.

Eftersom detta  är en blogg om stickning och inte så mycket om mitt liv vill jag här fokusera på just kreativitetsbiten. Att kreativiteten försvann och händerna vägrade göra någonting i hantverksväg i princip från sekunden jag blev gravid… det var snudd på en identitetskris, värre än de övriga aspekterna av den där hjälp-ska-jag-verkligen-bli-mamma-paniken som snabbt infann sig.
Jag hade alltid trott om mig själv att om jag skulle ha fått ett barn skulle jag ha sytt och stickat det mesta i kläd och inredningsväg själv, men jag kunde inte göra ett dugg. Tack och lov för IKEA och svärmor!🙂
Först när min dotter passerat halvåret började jag sakna stickningen, och har kommit igång så smått med några enklare projekt. De kommer nog upp på bloggen i början av 2013. De finns redan inlagda på Ravelry!

I sann nyårsanda har jag också bytt bloggdesign idag, så framtiden ser bokstavligt talat ljusare ut!
(Fördelen med att kunna lägga upp större fotografier framöver får överväga hur stökiga de gamla inläggen plötsligt ser ut.)

Gott nytt år till alla!

Kommentera

