Babysockar

Ni har väl hört talesättet om skomakar’ns barn?
Socktrollets barn höll på att bli utan sockar…

All kreativitet och händighet försvann på sekunden jag blev gravid, händerna vill inte göra någonting och hjärnan ville inte syssla med någon som helst beräkningar av den sort som krävs (även om det ofta går automatiskt) för stickning… och märkligt nog höll det i sig i över ett halvår efter förlossningen.

Det här var nödstickning, plikt- och stress-stickning när hösten redan var påträngande. Jag trodde att det skulle bli roligt när jag väl kommit igång, men det var ärligt talat en plåga från början till slut!

Produkten gillar jag däremot, de har varit flitigt använda och passat på fötterna från 4 mån ålder  med vikt skaft och kommer att användas till 11-12 månader ovikta.

Fotona är tagna på 10-månadersbebis:

hjertelila hjertesock baby

jaywalkersMönstret är BabyDROPS 14-10 men det finns liknande mönster att hitta percis överallt. Kanske skulle jag ha valt ett där skaftet är vidare än foten när jag stickade till min bebis av den knubbigare sorten, dessa utgör en helt rak tub, men det fungerade bra att vika också.

Garnet är Sock 4 från Hjertegarn. Den helt lila färgen heter 5770 och den rosarandiga 7999.
Den senare är en rest från mina gamla jaywalkers. Mina är snart utslitna i sulan och jag ”ser” dem inte längre, men någon gång har jag råkat sätta på oss matchande sockar och vi har hamnat i någon situation att jag måst ta av mig stövlarna… och visst väcker de uppmärksamhet då.🙂

 

Kommentera

